אודין סנדרוביץ’


היום שלי מתחיל בלשלוח שני בנים לבית הספר. להזכיר להם כל יום שאני מצפה שיתנהגו למופת ושהיום אני לא אשמע מהמורה 😊

בשעה 7:30 אני כבר בדרך למשרד החדש והמשמח שלנו. קפה קצר ויאללה, פותחת את המסכים שלי בהם אני רואה את כל המערכות הסולאריות שאני “מנהלת הלקוח” שלהן:

תוכנת ניטור מעולה שפיתחנו כאן, שבעצם נותנת לנו אינדיקציה מהירה על מצב תפוקת המערכות, תקלות, מי זקוקה לשטיפה ועוד

במרכז הבקרה שלנו צריך להיות מעודכנים בכל הפורטלים הקיימים בשוק, הרבה אנגלית ושפה מקצועית, צריך להבין מה רואים, איך כל ממיר מחובר, באיזו שיטה הוא עובד ומה הנתונים אותם אני צריכה בכדי לנתח את יעילות המערכת ולהביא אותה לתפוקה מקסימלית.

העבודה שלנו היא כל מה שקשור אחרי ההתקנה. היום שלי מתחלק לשניים: ניטור ובקרה, עדכוני לקוחות בתקלות ומעקב אחרי תקלות, דוחות חודשיים וניטור אנושי בלי קשר לתקלות כדי שתמיד נבדוק את עצמנו שאנחנו טובים ולא מפספסים. החלק השני של היום הוא: שירות לקוחות, פתרון בעיות בחשבונות ותשלומים מול חברת חשמל או ספק חיצוני עבור ייצור החשמל ומענה ללקוחות, למתעניינים ולמצטרפים חדשים.

הכי קשה ומאתגר זה לזהות תקלה שהיא לא ברורה לעין – תקלה מורכבת, או שינויים נקודתיים שלא נראה שמשפיעים על המערכת, אך ההשפעה ניכרת לזמן ארוך.

אספר לכם על מקרה מיוחד של רפת עם 300 קילו שהמפסק הראשי קפץ כל כמה ימים. לא היה חם במיוחד, המערכת היתה בת שנתיים וכבר עברה את כל העונות ואת כל חבלי הלידה. הזמנו טכנאי שלא מצא את התקלה וניסה לשלול כמה כיוונים, בכל פעם ניתק ובדק חלק אחר בארון חשמל ולאחר כשבועיים של בדיקות נרחבות הגענו להחלטה להחליף מפסק ראשי גדול. העלויות היו עצומות וכבר לא היתה אחריות על המוצרים. עם קבלת הצעות, השוואת מחירים מהספקים ופניה לחברה שהרכיבה את לוחות החשמל שהותקנו במערכת, החברה הסכימה לקחת על עצמה את האחריות. כמו כן המלצנו ללקוח לתגבר את ארון החשמל במאוורר בכדי למנוע התחממות בעתיד. מאז ועד עכשיו המערכת הזו לא מזייפת ואנחנו עוקבים אחריה מקרוב.

בתור אחת שעברה כאן את הצמיחה יחד עם גולן סולאר, אני יכולה לומר בוודאות שה – DNA של החברה לשמור על הלקוח ולהיות בצד שלו תמיד זלג באופן חיובי למחלקת הניטור והבקרה. לפעמים אני ממש מרגישה שהמערכת הסולארית חשובה לנו יותר מבעלי המערכת ושאני ממש צריכה לנקוב בסכום ההפסד הכספי שלו כדי להמחיש לו את הנזק הכספי. כמו כן, אנחנו עובדים מול גופים פיננסיים (אגש”ח, תאגידי מים וכדומה) שהמערכות הסולאריות הן ענף הכנסה והם תמיד מתייחסים למערכת באופן שונה מאדם פרטי ועלינו להיות תמיד צעד אחד קדימה, להיות בקיאים מאוד גם בפן הכלכלי, לחשוב מחוץ לקופסה ולהציג את הכדאיות של הפתרונות.

באופן אישי, אני מאוד אוהבת את העבודה שלי, האנשים, הלקוחות, העבודה עצמה. לפני שכתבתי את “יום בחיי” שלי, עברתי על ימים בחיי של חברי לעבודה וכולם כתבו שהימים שלנו עוברים במהירות. מאז שאני כאן, לא היתה תקופה אחת שאני יכולה לומר שהיתה משעממת או דלה בעבודה.

באמת התברכנו בתחום שמשתנה ומתפתח מיום ליום ואנחנו מצליחים בזכות כולם להתאים את עצמנו לכל חידוש שמגיע.

לפוסטים נוספים

לפני שאתה יוצא

כדאי שתבדוק מה הגג שלך יכול לעשות בשבילך

זה פשוט! הזן את גודל המערכת וקבל במייל את התעריף וההכנסה השנתית הצפויה