אסדרות ושינויים ברשות החשמל למערכות סולאריות

הגג שלכם שווה כסף! באמצעות התקנת מערכת סולארית על גג הבית, תוכלו לחסוך בצריכת החשמל וליצור הכנסה פסיבית קבועה מרשות החשמל למשך 25 שנים.

מהי מערכת סולארית?

מערכות סולאריות הן מערכות הפועלות על עיקרון פוטו וולטאי, כלומר הפקת אנרגיה חשמלית מאנרגיית השמש. מערכת סולארית ניתן להתקין על קרקעות, התקנת מערכות סולאריות על מאגרים (מערכות צפות), מערכת סולארית גג של בית פרטי וגם על גג של בית משותף, בהנחה שמשיגים את אחוז ההסכמה הדרוש מן הדיירים.

בכל מערכת סולארית יש שני מונים. תפקידו של המונה הראשון הוא לספק מידע לגבי ייצור וצריכת החשמל. תפקידו של המונה השני הוא לספור את כמות הקילוואטים המיוצרים על ידי המערכת הסולארית, כדי שניתן יהיה להתחשבן עם חברת החשמל.

תכנית אסדרת גגות בשיטת מכרז תעריף מול המדינה

בעבר הייתה אפשרות להצטרף לתכנית מונה נטו, שאפשרה לאנשים פרטיים שבחרו להתקין מערכת סולארית בביתם, להירשם להסדר מטעם רשות החשמל שמטרתו לעודד ייצור חשמל באנרגיות מתחדשות והעברת עודפים לרשות. בשל הגעה לסף המכסה שהוקצתה לתכנית זו, נסגר הרישום לתכנית מונה נטו ויש לבחון אסדרות חלופיות

קיימים ארבעה מסלולים עיקריים לבחירה:

  • תעריף של 48 אגורות לקוט”ש למתקנים קטנים עד 15 קילוואט ופטור מהתקנת מונה ייצור (זהו המסלול המתאים ביותר כיום לבעלי בתים פרטיים).
  • תעריף של 45 אגורות לקוט”ש למתקנים בינוניים בין 15-100 קילוואט.
  • אסדרת גגות – בשיטת מכרז מול המדינה.
  • אסדרת ברירת מחדל – אסדרה לצריכה עצמית של חשמל המיוצר על גגות.

כמו כן, הרשות פועלת לעדכון אמות המידה לחיבור ושילוב מתקנים ברשת, במטרה להסדיר את תהליך החיבור למתקנים ללא צורך ברישיון מותנה.

רשות החשמל הציבה יעדים לתכנית אנרגיה מחודשת, כאשר השאיפה היא שלפחות 10% מן האנרגיה המיוצרת תופק ממקורות נקיים כגון מערכות סולאריות. מעת לעת, מתעדכנות המכסות למתקנים סולאריים באמצעות גגות וחשוב להמשיך ולעקוב.

למידע נוסף אודות אסדרה חלופית כגון אסדרה תעריפית, אסדרת ברירת מחדל ומכרז גגות, ניתן להיכנס לאתר הבית של רשות החשמל וללמוד על האפשרויות הקיימות.

כדאי לדעת שעד תקרה מסוימת של הכנסות ממערכת סולארית, קיים פטור ממס הכנסה ודיווח למע”מ. לפרטים ומידע נוסף אודות עלויות התקנת מערכת סולארית ואסדרות מול רשות החשמל, אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו, במייל, בטלפון או דרך האתר.

לפוסטים נוספים

לפני שאתה יוצא

כדאי שתבדוק מה הגג שלך יכול לעשות בשבילך

זה פשוט! הזן את גודל המערכת וקבל במייל את התעריף וההכנסה השנתית הצפויה