היכן ניתן להתקין מערכות סולאריות?

על גבי גגות בתים פרטיים, גגות מוסדות ציבוריים ומסחריים וכן, גם על גבי קרקע ומים – כל המקומות אותם ניתן לנצל לטובת התקנת מערכות סולאריות.

מדינת ישראל נחשבת לאחת המדינות החמות, אשר נהנית מימי שמש רבים במהלך השנה. עובדה זו היא בפני עצמה סיבה טובה לעבור לניצול סולארי של אנרגיית השמש לטובת הפקת חשמל. השימוש בעיקרון פוטו וולטאי, אשר ממיר את חום השמש לאנרגיית חשמל, יכול להפחית את עלויות החשמל החודשיות בצורה ניכרת, לצמצם את התלות בחברת החשמל ולתרום באופן משמעותי לאיכות הסביבה.

היכן ניתן להתקין מערכות סולאריות?

המקום הטריוויאלי והמוכר להתקנת מערכות סולאריות זה על גבי גגות. אפשר להתקין סולארי על גגות רעפים וגגות בטון, בין אם מדובר בגג של מבנה ציבורי או מסחרי ובין אם מדובר בגג של בית פרטי.

מלבד גגות, ניתן לבצע התקנת מערכות סולאריות גם על גבי קרקע. מערכות אלו מכילות פאנלים המיועדים לקליטת קרני השמש, אותם מחברים לקרקע. ניתן לבצע התקנה של מערכות קרקעיות בשטחים אשר אינם מיועדים לבנייה או לחקלאות, כגון קרקעות בקיבוצים, מושבים ועוד.

בנוסף, ישנה אפשרות להתקין מערכות סולאריות צפות על גבי מאגרי מים ובריכות דגים. אפשרות זו ממקסמת את פוטנציאל ניצול השטח באמצעות התקנת מערכות סולאריות על גבי מאגרי מים. מערכות אלו מבודדות את החשמל ממגע עם המים ומאפשרות רמת בטיחות מתקדמת, המאפשרת הפקת אנרגיה חשמלית מקרני השמש בדרך יעילה וחסכונית במיוחד. מערכות אלו נחשבות לשיא הפיתוח הטכנולוגי בתחום, בעיקר בזכות עמידותן בפני רטיבות וקורוזיה ויכולת ההתקנה הפשוטה יחסית.

התקנת מערכות סולאריות

בארץ ישנו מספר רב של מאגרי מים, המיועדים להשקיה, לניקוז שפכים, לבריכות דגים ועוד, ואת כל אלו ניתן לנצל לטובת מערכות צפות, וישנה מגמת שיפור גם מבחינת רגולציה בכל הנוגע להתקנת מערכות אלו, אולם ישנה חשיבות רבה בבחירת הגורם אשר יתכנן את המערכת ויבצע את התקנתה בפועל.

מעבר לזה כפי שכבר נאמר, ניתן להתקין מערכת סולארית ביתית במגוון מצבים ולחסוך כסף רב על הוצאות החשמל הביתיות מידי חודש.

מעוניינים לקבל מידע נוסף אודות התקנת מערכות סולארית קרקעיות, צפות או על גבי גגות? צרו קשר עוד היום עם חברת גולן סולאר, ונשמח להעניק לכם ייעוץ מקצועי וליווי לאורך כל שלבי התהליך.

לפוסטים נוספים

לפני שאתה יוצא

כדאי שתבדוק מה הגג שלך יכול לעשות בשבילך

זה פשוט! הזן את גודל המערכת וקבל במייל את התעריף וההכנסה השנתית הצפויה