מהם היתרונות של מערכות סולאריות קרקעיות עבור אגודות חקלאיות?

רבות דובר אודות היתרונות של התקנת מערכות סולאריות בגגות של בתים פרטיים ומבנים מסחריים, אולם מסתבר שישנה תרומה משמעותית גם בהתקנה של מערכות סולאריות קרקעיות עבור אגודות חקלאיות.

בבתים פרטיים רבים כבר החלו להתקין מערכות סולאריות המבוססות על העיקרון של פוטו וולטאי, כלומר הפקת חשמל מאנרגיית השמש, כתחליף לשימוש ברשת החשמל הארצית. להתקנת פאנל סולארי על גגות בבית פרטי יש יתרונות רבים, אך התרומה אינה נעצרת במגזר הפרטי. גם השוק התעשייתי והאגודות החקלאיות, יכולים להפיק תועלת רבה ממערכות צפות ומערכות סולאריות קרקעיות.

הקמת מערכות סולאריות בקרקע חקלאית

בניגוד למערכות סולאריות המותקנות על גגות בתים פרטיים או מוסדות תעשייתיים, ישנה אפשרות להתקין מערכת סולארית על גבי הקרקע. מערכות אלו מאפשרות להפיק אנרגיה חשמלית מקרני השמש, לצורך מכירת החשמל המופק לחברת החשמל. המערכות הסולאריות פועלות על מיטב הטכנולוגיה, ומאפשרות ניטור שוטף של תפוקת החשמל באמצעות מונה המשדר נתונים אונליין למערכת אינטרנטית. כך ניתן לעקוב אחר יעילות המערכת ולבצע בקרה.

מהם היתרונות של הקמת מערכת סולארית קרקעית?

הקמת מערכת פוטו וולטאי קרקעית מאפשר ניצול של שטח שאינו מיועד לבנייה או לגידולים חקלאיים ומהווה אפיק הכנסה שנתי יציב וקבוע. גודל ההכנסה משתנה בהתאם לגודל המערכת וכמות החשמל המופקת. מאחר ומדובר בהשקעה יחסית גדולה, יזמים רבים מציעים לשכור את הקרקע בשכירות שנתית של סביב 1500-2500 ₪ לדונם.
ישנם מודלים שונים של שכירות/שותפות/יזמות אישית, כל אגודה כפי שמתאים לה.

קיימת אסדרה ייעודית למערכות סולאריות על גבי הקרקע, אסדרה במכרז תעריפים.

מהם התנאים הנדרשים להתקנה של מערכת סולארית קרקעית?

ישנם מספר תנאים בסיסיים להתקנתה של מערכת סולארית קרקעית, וביניהם גודל הקרקע (בין 50-250 דונם, הצגת חוזה חכירה, עדיפות לשטח הנמצא בסמוך לקו מתח גבוה ולקרקע בייעוד של מבני משק/תעשייה ושאינה מתאימה לגידולים חקלאיים (למעט גד”ש). כמו כן, יש להתאים את המערכת לתנאי הקרקע מבחינה מבנה טופוגרפי וסוג הקרקע.

כמובן שניתן גם לקבל מימון בנקאי בתנאים טובים.

חברת גולן סולאר מציעה לכם ליווי מלא של הפרויקט לאורך כל השלבים, החל מבחירת המסלול והמודל הנכון לבעל הקרקע, ביצוע סקר סביבה, סקר חברת חשמל, בחירת היזם/שותף, הגשת המכרז וכו’. החברה תוודא שתכנון המערכת והתקנתה בשטח לא תיתקל במכשולים בירוקרטיים כאלו או אחרים, ותדאג למקסום רווחי האגודה.

לפוסטים נוספים

לפני שאתה יוצא

כדאי שתבדוק מה הגג שלך יכול לעשות בשבילך

זה פשוט! הזן את גודל המערכת וקבל במייל את התעריף וההכנסה השנתית הצפויה